Station branding NPO2

Vraag & Strategie

Je kunt eigenlijk geen avond tv kijken zonder ze tegen te komen. NPO2 is het verdiepende kanaal van de NPO en is impactvol, onafhankelijk en maatschappelijk. Ze bieden een venster op de wereld, zetten je aan het denken en geven verdieping op actuele politiek en maatschappelijke ontwikkeling, zodat je de wereld om je heen beter kunt duiden.

Op zoek naar een grotere zichtbaarheid tussen de verschillende platformen, koos NPO voor ons als partner voor het ontwikkelen van een nieuwe station branding.


Oplossing

Vanaf de start van het project waren we betrokken bij de strategische sessies met de NPO en Total Identity. Tijdens onze brainstormsessies kwam duidelijk naar voren dat we de verdieping die NPO2 geeft, wilden claimen voor het kanaal, in alle uitingen van het design voor de station branding.

De verdieping van de programma’s – documentaires, journalistiek, slimme spelprogramma’s maar ook kunst & cultuur – hebben we vertaald naar het gebruik van groot en impactvol beeld met weinig kleur en een ingetogen, stijlvolle vormentaal, met sterke fotografie als eindbeeld.

Het grafische systeem dat is ontwikkeld, maakt gebruik van een karakteristieke letter, heeft een eigen geluid en beweging en laat de content – en daarmee de verdieping – leidend zijn. Het design werkt naadloos samen in cross promotie met de andere kanalen van NPO en vertaalt de kernwaarden van NPO2 op een heldere manier.

de bijzonder herkenbare stijl, zowel in beeld, geluid als beweging is karakteristiek voor NPO2

een dynamisch grafisch systeem zorgt voor een herkenbaar en sterk merk

Helping NPO2 move forward!