Het Metropole Orkest is wereldwijd toonaangevend en bekend als ‘The world’s leading pop & jazz orchestra’. Het orkest werkt samen met grootheden als Anouk, Snarky Puppy en Gregory Porter. Hun identiteit moest deze dynamiek vangen: niet statisch, maar continu in beweging en innovatief, net als de muziek zelf. Wij ontwikkelden een visuele taal die net zo levendig en veelzijdig is als het orkest.
Metropole Orkest stond voor een uitdaging: hoe zorg je voor een sterke eigen identiteit zonder de dynamiek en diversiteit van samenwerkingen te verliezen? Ze zochten naar een manier om hun eigen signatuur sterker te positioneren, zonder afbreuk te doen aan de samenwerkingen.
Op basis van deze vraag ontwikkelden we een strategie die leidend werd voor de nieuwe identiteit. De kern: een systeem waarin het orkest altijd herkenbaar blijft, maar tegelijkertijd ruimte biedt voor flexibiliteit. Een balans tussen een sterk eigen profiel en de visuele dynamiek van de projecten waaraan ze werken.
Muziek is de basis van de identiteit, waarin klank wordt omzet in visuele composities. Dit resulteert in steeds veranderende visuele patronen, uniek voor elk stuk muziek dat het Metropole Orkest speelt.
Het soundlogo vormt de kern van de visuele identiteit. Dit auditieve signatuur is de basis waarop het corporate deel van de identiteit is opgebouwd.
Voor elke samenwerking met een artiest wordt de vormgeving aangepast op basis van de key visual en de sound van die samenwerking. De herkenbare vormentaal blijft overeind, maar krijgt steeds een unieke invulling per project.
Een identiteit die meebeweegt met de muziek. Van drukwerk tot digitale toepassingen, van live visuals tot social media: de stijl is herkenbaar maar nooit hetzelfde. Het Metropole Orkest heeft hiermee een visuele taal die zijn muzikale DNA weerspiegelt en zijn dynamiek en veelzijdigheid op elk platform voelbaar maakt.
Deze site maakt gebruik van cookies. Lees voor meer info de cookie policy.