Station branding Evangelische Omroep

Vraag & Strategie

Een nieuwe identiteit vraagt om een nieuwe station branding. De Evangelische Omroep zocht een warme, gevoelige vertaling van de nieuwe identiteit naar een motion design concept.

Aan ons de vraag om hierbij te helpen. Want hoe zet je een merk in beweging? En koppel je bijvoorbeeld zowel tv als social branding aan elkaar? En hoe geef je je merk een herkenbaar geluid? Het zijn allemaal vraagstukken waar we onze jarenlange expertise met veel plezier op loslaten.


Oplossing

Het concept en de bouwstenen van de nieuwe identiteit, ontwikkeld door Mensch Creative Agency, werden door ons samengebracht in een nieuw motion design concept en een dynamische, warme station branding.

We introduceerden een verloop in de kleuren van het nieuwe palet en verwerkten deze in een dynamische animatie van het logo. De warme, zachte gloed die hierdoor ontstond, gebruikten we als basis voor het soundlogo. Warm, organisch en een tikje eigenzinnig.

Hiermee werd de basis gelegd voor geluid en beweging in de branding, en ontwikkelden we de volledige station branding en doorvertalingen van het merk naar bijvoorbeeld social kanalen.

bouwstenen van de nieuwe identiteit, samengebracht in een nieuw motion design concept

zowel tv als social branding zijn verbonden in de nieuwe vormgeving

Helping EO move forward!