NL | EN

Collabhouse, een uitgesproken merk dat makers verbindt

Collabhouse verbindt artiesten, labels en content creators met elkaar én met merken. Via sync licensing, distributie en muziekpromotie brengen ze muziek tot leven in nieuwe contexten. Hun missie: make more of music.

Vraag en strategie

Collabhouse vroeg ons om een merk te ontwikkelen dat direct aansluit bij hun doelgroep: muziekmakers en content creators. Een identiteit die de kracht van samenwerking centraal zet en de brug slaat tussen deze twee creatieve werelden.

We ontwikkelden een dynamisch design met een strategische basis, waarin verbinding de sleutel is, voor iedereen die muziek maakt, deelt of inzet om verhalen te versterken.

Concept

De visuele identiteit is opgebouwd rond twee basisvormen: een cirkel en een vierkant. Sterk door eenvoud, en helder in betekenis. De ene staat voor muziekmakers, de andere voor content creators. In het midden ontmoeten ze elkaar: Collabhouse als verbindende schakel. De identiteit is ontwikkeld in motion, en beweegt net als muziek in patronen en ritmes. De beeldtaal is uitgesproken, modulair en  schaalbaar van social tot vlaggenmast.

COL_Social_1_tiny
COL_Social_2_tiny

Resultaat

Het dynamische design geeft Collabhouse een eigen gezicht, flexibel en schaalbaar. De visuele identiteit groeit mee met het platform en maakt het mogelijk om de verbinding tussen makers en content creators duidelijk en herkenbaar te communiceren.

Meer projecten