NL | EN

NL | EN

600 years of Hilversum

For Hilversum’s 600th anniversary, we developed a dynamic identity that unites heritage and the future. At its core: connection, cross-pollination, a city in transition, and, above all, a celebration for everyone!

Vraag en strategie

Hilversum wilde een identiteit die niet alleen het jubileum zichtbaar maakte, maar ook de stad verbond en activeerde. Het moest niet alleen helder communiceren, maar ook door iedereen gebruikt kunnen worden. We ontwikkelden een toolbox waarmee partners en evenementenorganisatoren konden aansluiten bij de stijl van 600 Jaar Hilversum. 

Concept

De identiteit is opgebouwd uit jaarringen die Hilversum visualiseren als een stad in beweging. Zoals bomen ringen vormen en groeien, zo evolueert Hilversum steeds verder. Waar de ringen overlappen, ontstaan nieuwe vormen en kleuren: een visuele vertaling van samenwerking en kruisbestuiving. In het logo vind je de boekweitkorrels uit het stadswapen en het kleurrijke, felle kleurenpalet verwijst naar media en diversiteit. 

Lanyard_Hilversum_design_photography_brand_identity_V02_vierkant_tiny
Umbrella_Hilversum_600jaar_identity_photography_portrait_vierkant

Resultaat

Hilversum wilde een identiteit die niet alleen het jubileum zichtbaar maakte, maar ook de stad verbond en activeerde. Het ontwerp werd niet alleen gebruikt door de organisatie, maar ook door de gemeente, initiatieven van bewoners, culturele en maatschappelijke organisaties die zich met het jubileumjaar verbonden.

Meer projecten