Station branding 24Kitchen

Vraag & Strategie

24 Kitchen groeide in 5 jaar uit tot een succesvol kook-kanaal. En na die eerste 5 jaar, was het tijd voor vernieuwing. Een nieuwe look and feel, passend bij het nieuwe 24 Kitchen.

Ze zetten een duidelijke stip op de horizon. 24 Kitchen wilde meer jonge foodies inspireren, die graag samen koken, ontdekken en gezond en avontuurlijk voedsel willen eten. Mensen die houden van reizen, food festivals en lekker buiten eten.

Kortom, 24 Kitchen wilde de #1 plek worden waar iedereen aan denkt die houdt van samen koken en lekker eten.


Oplossing

Het roer ging om. Samen werkten we aan een rijke rebranding van het concept voor de nieuwe identiteit tot en met de doorvoering in de station branding.

Om te beginnen claimden we 24, door te werken aan een vernieuwd beeldmerk, een uitgebreid kleurenpalet en een échte, eerlijke beeldtaal. We brachten meer dynamiek met een duidelijke, grafische taal. Hierdoor werd het merk authentiek, vriendelijk en sierlijk. Het beeldmerk plaatsten we in het hart van het merk, en vanuit dit hart werd vervolgens het volledige brandsysteem opgebouwd. 24 Kitchen ging van kookboek naar inspirerende keuken.

We vertaalden de nieuwe stijl naar uitingen op het gebied van on air, digital, events en social platformen, waarbij we het merk niet alleen vernieuwden, maar ook in beweging zetten met een nieuwe station branding, animaties én een eigen geluid door middel van een soundlogo.

een actief en jong soundlogo geeft een extra dimensie aan een inspirerend merk als 24 Kitchen

idents die de puurheid van voedsel en elementen laten zien worden verbonden met het merk

de combinatie van alle nieuwe elementen vormen een verrassend fris en inspirerend merk

Helping 24 Kitchen move forward!