NPO Cultuur

NPO Cultuur – campagne x Achtergrond Corona heeft een grote impact op ons allemaal en op de samenleving. Het feit dat alle zalen gesloten zijn is een groot gemis voor cultuurmakers, die nauwelijks meer inkomsten hebben, maar ook voor hun publiek. Juist nu is er grote behoefte aan de afleiding, troost en opwinding die cultuur kan bieden. Daarom is NPO gestart met NPO Cultuur, een initiatief om veel ruimte beschikbaar te stellen op haar kanalen voor programmering binnen alle mogelijke cultuurgenres. Concept We ontwikkelden een serie promo’s waarmee de NPO aandacht vestigt op culturele programmering via het themakanaal NPO2 extra. Voor alle promo’s maakten we het raamwerk. Hiervoor filmden we –in eigen studio– allerlei iconische en culturele artefacts, met een bijzondere en dramatische belichting. Het resultaat is een serie herkenbare promo’s waarbij film van bestaande programmering en promo elkaar, én NPO2 Extra versterken. Elke promo begint met verschillende iconische apparatuur uit de cultuursector die in elkaar overvloeien. Result x More projects
Evangelische omroep – Station

Evangelische omroep – Station branding How do you bring a brand to life? How do you create a seamless connection between television and social branding? And how do you give a brand a distinctive sound? The Evangelische Omroep (EO) sought answers to these questions and turned to our expertise to make motion design a central part of their visual communication. The foundation of the new identity, developed by Mensch Creative Agency, served as our starting point. We translated these elements into a dynamic motion design concept and a station branding that radiates warmth and connection. Challenge & Strategy A new identity requires a new station branding. The EO needed a warm and sensitive translation of their new identity into a motion design concept. Our task was to help shape this transformation. How do you make a brand move? How do you connect TV and social branding into a cohesive system? And how do you give a brand a distinctive and recognizable sound? These were the challenges we approached with our extensive motion design expertise. Concept A fluid color gradient from the new palette became the foundation of the animations. This subtle interplay of hues gave the brand an organic and inviting aesthetic. The logo animation was built around this gradient, giving it a vibrant and warm character. Beyond visual movement, we introduced a sound logo that translates the same warmth and depth into audio. A soft, organic glow that can be felt in both visuals and sound, creating a distinctive sonic identity for EO. Result The EO now has a station branding where visuals and sound reinforce each other. Motion design acts as the connecting element between television and social branding, ensuring a consistent and adaptive style across platforms. The combination of fluid animations and a warm sound logo makes EO not just recognizable but truly tangible in every expression. More projects
DELTA – Motion & Branding

DELTA – Motion & Branding X Challenge & Strategy DELTA is sinds jaar en dag dé leverancier van gas, elektriciteit, internet, radio- en televisie in heel Zeeland. Ze zochten een partner die ze kon begeleiden bij het ontwikkelen van een corporate animatiestijl en een professionele station branding, om het totale merk te versterken, zowel in beeld als in geluid. Zo is er een samenwerking ontstaan, waarin we organisatiebreed motion design voor DELTA en DELTA Fiber Nederland ontwikkelen. Oplossing Het startpunt van onze samenwerking was een serie interactieve uitleganimaties, waarna de DELTA identiteit werd uitgebreid met een eigen station branding. Want zeg nou eerlijk, we weten meestal wel hoe een logo eruit ziet, maar hoe beweegt het? En hoe klinkt het? En omdat we vinden dat bewegend beeld steeds belangrijker is, en het een rol verdient in alle geledingen van een organisatie, zorgen we er graag voor dat het consequent wordt toegepast, door je hele organisatie. Kortom, we vertaalden de nieuwe stijl naar uitingen op het gebied van station branding, introduceerden sound branding en ontwikkelden branding en animatie templates waarmee het merk consistent blijft en de identiteit versterkt wordt. soundlogo en animatie met een positive, happy vibe dat het merkgevoel van DELTA draagt bewegend beeld wordt niet alleen on-air en online, maar ook in bijvoorbeeld socials toegepast de elementen van een sterk merk worden consequent en breed toegepast Iconen en illustraties ondersteunen de beeldtaal op een heldere manier eigenzinnige animaties brengen DELTA herkenbaar in beeld Result x More projects
24kitchen

24Kitchen – Station branding In just a few years, 24Kitchen became a highly successful food channel. It was time for a refresh. 24Kitchen had grown rapidly and, after five years, needed a renewed identity to match its evolving audience. Challenge & Strategy 24Kitchen had grown rapidly. And, after five years, needed a renewed identity to match its evolving audience. With station branding, animations, and a custom sound logo, the brand became a sensory-rich, interactive food experience. The channel set its sights on inspiring young foodies; people who love to cook together, explore new flavors, and enjoy healthy, adventurous eating. Targeting an audience passionate about travel, food festivals, and outdoor dining. 24Kitchen aimed to become the go-to platform for food lovers. Concept A complete transformation. Together, we redefined the brand concept, developed a new identity, and implemented it into the station branding. The number 24 became a central brand element, reinforced by a refined logo, an expanded color palette, and an authentic, honest visual style. A strong graphic language introduced more dynamism, making the brand feel warm, inviting, and full of character. The logo became the heart of the brand, forming the foundation for an adaptive brand system. The new visual identity was rolled out across on-air, digital, events, and social platforms, ensuring a cohesive and engaging presence. Result The rebrand didn’t just refresh the look of 24Kitchen, it set it in motion. With station branding, animations, and a custom sound logo, the brand became a sensory-rich, interactive food experience. More projects