NL | EN

Dutch Design Daily - platform voor en door Nederlandse ontwerpers

Dutch Design Daily is een online platform op het gebied van Dutch Design, architectuur, e-culture, fotografie, grafische vormgeving, mode & textiel, product design en ruimtelijke vormgeving. Ook worden er interviews met ontwerpers getoond, is er aandacht voor onderwijs en erfgoed, en worden er vier keer per jaar DDD LIVE events in Pakhuis de Zwijger georganiseerd. Dutch Design Daily vroeg aan ons om op een bijzondere manier invulling te geven aan de ruimte waar de maandelijkse events en presentaties worden gehouden.

Vraag en strategie

De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.

<span data-metadata="" style="white-space: normal; caret-color: rgb(0, 0, 0); color: rgb(0, 0, 0);"><span data-buffer="" style="white-space: normal; caret-color: rgb(0, 0, 0); color: rgb(0, 0, 0);">Oplossing

Voor het ontwerp zijn muzikale elementen zoals metrum, ritme, toonsoort en dynamiek gebruikt om, geïnspireerd op bekende tunes, visuele vertalingen te maken met een impactvolle en eigen uitstraling. De vormgeving is ontwikkeld vanuit bewegend beeld, van waaruit vervolgens vertalingen naar stilstaand beeld zijn gemaakt. Daarnaast maakten we een iconisch logo gebaseerd op sound, dat steeds wisselt van vorm. Het concept en design van The Hilversum Sound campagne dragen bij aan een dynamische identiteit en geven podium aan de indrukwekkende sound-industrie in Hilversum.

Attributen van dutch designers geven het event design een eigen gezicht

Dutch Design Daily

Dutch Design Daily

online platform voor en door Nederlandse ontwerpers

Resultaat

De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.

Meer projecten