Hilversum is als stad van creatieve media zowel technisch, artistiek en commercieel een belangrijke Europese speler. Sound, als substantieel onderdeel van media, neemt een grote rol in beslag. In Hilversum registreren professionals muziekoptredens en festivals die de hele wereld overgaan en grote DJ’s, componisten, artiesten en orkesten componeren en produceren hier hun muziek.
De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.
Voor het ontwerp zijn muzikale elementen zoals metrum, ritme, toonsoort en dynamiek gebruikt om, geïnspireerd op bekende tunes, visuele vertalingen te maken met een impactvolle en eigen uitstraling. De vormgeving is ontwikkeld vanuit bewegend beeld, van waaruit vervolgens vertalingen naar stilstaand beeld zijn gemaakt. Daarnaast maakten we een iconisch logo gebaseerd op sound, dat steeds wisselt van vorm. Het concept en design van The Hilversum Sound campagne dragen bij aan een dynamische identiteit en geven podium aan de indrukwekkende sound-industrie in Hilversum.
De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.
Deze site maakt gebruik van cookies. Lees voor meer info de cookie policy.