Campagne The Hilversum Sound

Vraag & strategie

De campagne ‘The Hilversum Sound’ brengt in beeld hoe professionals in de media- en entertainmentindustrie samen met musici werken aan het maken, vastleggen en verspreiden van muziek. De campagne focust op componeren, produceren, uitzenden en optreden, informeert inwoners en bezoekers hierover en laat hen dit ervaren met onder andere exposities, kijkjes achter de schermen, workshops, mini-concerten en een prijsvraag voor een eigen Hilversumse tune.


Ontwerp

Voor het ontwerp zijn muzikale elementen zoals metrum, ritme, toonsoort en dynamiek gebruikt om, geïnspireerd op bekende tunes, visuele vertalingen te maken met een impactvolle en eigen uitstraling. De vormgeving is ontwikkeld vanuit bewegend beeld, van waaruit vervolgens vertalingen naar stilstaand beeld zijn gemaakt. Daarnaast maakten we een iconisch logo gebaseerd op sound, dat steeds wisselt van vorm. Het concept en design van The Hilversum Sound campagne dragen bij aan een dynamische identiteit en geven podium aan de indrukwekkende sound-industrie in Hilversum.

Door te denken en te werken vanuit bewegend beeld ontstaan er bijzondere composities.

Het dynamische logo gebaseerd op sound zorgt voor varianten.

Helping LiveHilversum move forward!